CBD a spánek

Jak je to s CBD a jeho účinky na tělo?

CBD a účinky na kvalitu spánku

Málokomu se poštěstí a nezná dlouhé převalování v posteli, neklidnou mysl před spaním a mnohačetné probouzení se během noci. Nepomáhají běžné babské rady a nechcete do sebe cpát farmaka na spaní?

Cítíte se druhý den ospalí, bez energie a chuti něco dělat? Lámete do sebe jednu kávu za druhou, ale pocit nakopnutí vydrží jen chvíli? Pokud bojujete s těmito problémy dlohodobě, hrozí vám zhoršení kvality vašeho života. Pokud jste narazili na CBD, je vidět, že s tím chcete něco udělat.

Léky na spaní s sebou nesou své nevýhody a mezi tu největší patří určitě závislost. Dalším nešvarem farmak je, že spánek není plnohodnotným spánkem. Krátkodobě pomůžou, ale dlouhodobě můžou vytvořit vedlejší účinky v podobě nesoustředěnosti a celodenní únavy způsobené právě tím neplnohodnotným přirozeným spánkem.

Pokud Vám doktor vyloženě nediagnostikuje nemoc nespavosti nebo podobné poruchy, ale jedná se jen o vyčerpání, špatnou spánkovou hygienu a celkově nedokonalý životní styl, může být CBD zajímavou alternativou!

Jaké má CBD účinek na spánek, vitalitu a imunitu?

I když je výzkum o působení CBD na spánek, vitalitu a imunitu stále ve stadiu vývoje, některé studie naznačují, že CBD může mít pozitivní účinek na tyto aspekty zdraví. Například některé studie ukazují, že CBD může pomoci lidem s poruchami spánku a že může zlepšit kvalitu jejich spánku. Jiné studie naznačují, že CBD může mít stimulující účinek a může pomoci lidem, kteří se cítí unavení nebo mají sníženou vitalitu. CBD také může mít stimulační účinek a může pomoci posílit imunitní systém. Nicméně je třeba poznamenat, že všechny tyto účinky jsou stále předmětem výzkumu a je nutné provést další studie, aby bylo možné plně porozumět účinkům CBD na tyto aspekty zdraví. Je také důležité si uvědomit, že každý člověk je jedinečný a to, co funguje pro jednoho, nemusí fungovat pro druhého, takže je důležité konzultovat lékaře, než začnete používat CBD nebo jiné léčivé přípravky.

Je nutné říci, že lékařský výzkum CBD je stále aktivní a nedokončený. Avšak, už nyní existují výsledky, které směřují k pozitivnímu vlivu CBD na kvalitu spánku. Ostatně sami jsme se o tom přesvědčili. Ačkoliv CBD není lék a podle Evropské komise, prozatím ani doplněk stravy, jeho účinky jsou veřejnosti známé i bez těchto potvrzení. WHO se vyjádřila (ve zkratce) jasně: "CBD není nebezpečné, nicméně je potřeba ho dále studovat."

Zveřejněná případová studie: „Cannabidiol in Anxiety and Sleep: A Large Case Series“, uveřejněnou roku 2019 v medicínském časopise The Permanente Journal. Studie byla provedena na skupině 72 dospělých uchazečů, které trápily problémy s nespavostí a úzkostí. (25 ze zkoumaných pacientů uvádělo jako svůj hlavní problém nespavost, 47 úzkost.) Po dobu jednoho měsíce byl zkoumán vliv léčby za použití CBD na zlepšení spánku a zmírnění úzkosti. A bez zajímavosti není ani to, že pokusné osoby snášely CBD, kromě tří osob, velice dobře. Zdroj studie.

Výsledky s sebou přinesly zajímavý paradox. CBD v různých dávkách přes den dokázalo u některých jedinců organismus mírně povzbudit, zatímco v noci naopak posílit náš spánek.

Výzkumy CBD vypadají slibně

Autoři různých studií Effectiveness of Cannabidiol Oil for Pediatric Anxiety and Insomnia as Part of Posttraumatic Stress Disorder: A Case Report z roku 2016 a Cannabis, Cannabinoids, and Sleep: a Review of the Literature z roku 2017 uvádějí, že CBD v budoucnu může být příslibem pro pacienty trpící poruchou spánkové fáze REM, která ovlivňuje naši paměť a náladu a celkovou vitalitu života.

Jak působí CBD na endokanabinoidní systém v těle?

CBD, nebo kanabidiol, je látka přítomná v konopí, která může mít řadu terapeutických výhod. CBD se především liší od THC, další látky přítomné v konopí, tím, že nemá psychoaktivní účinek, což znamená, že nezpůsobuje "high". CBD se může vázat na receptory endokanabinoidního systému v těle a může ovlivnit jejich aktivitu. Tím může CBD působit na řadu procesů v těle a mít potenciálně terapeutický účinek na různé stavy a nemoci. Nicméně je třeba poznamenat, že výzkum o působení CBD na endokanabinoidní systém a o jeho možných terapeutických výhodách je stále v plenkách a je třeba provést další studie, aby bylo možné plně pochopit, jak CBD působí a jakým způsobem může být užitečný.

Jak funguje endokanabinoidní systém?

Endokanabinoidní systém je součástí lidského těla a je zodpovědný za regulaci řady procesů v těle, včetně některých aspektů imunity, trávení, spánku a citlivosti na bolest. Systém funguje tak, že se skládá z endokanabinoidů, které jsou látky produkované tělem, a receptorů, které se nacházejí na různých typech buněk v těle. Když se endokanabinoidy vážou na receptory, mohou ovlivnit aktivitu těchto buněk a tím regulovat různé procesy v těle. Endokanabinoidní systém také působí v úzké spolupráci s nervovým systémem a může mít vliv na některé aspekty chování a emocí.

CBD produkty - jaké je nejlepší CBD na spaní?

Způsobů je mnoho. Nejznámější a nejrozšířenější je klasický "joint", tedy ubalení sušených květů nebo vaporizace. Obě varianty jsou nejvyhledávanější u kuřáků. Avšak pro lidi co nekouří existují další neinvazivní způsoby v podobě sladkostí nebo potravin s obsahem CBD, tablet a olejů.

Nejrychleji se samozřejmě vstřebávají invazivní způsoby v podobě přímého užití sušených květů nebo vaporizace. Z těch neinvazivních to jsou pak oleje, které se kapají pod jazyk. Cokoliv co musí projít trávicím ústrojím má opožděný účinek, ale je to nahrazeno delším působěním kanabinoidů v těle. Oblíbené jsou pak také kombinace s dalšími jinými látkami. V případě kapslí na spaní je nejúčinější CBD v kombinaci s melatoninem.

CBD má tu výhodu, že Vám může pomoci nejen s kvalitou spánku, ale i s denním vyčerpaností a únavou. Způsob dávkování je ovšem rozdílný. Kapky najdete na našem eshopu - Weeder CBD olej 5% kapky 10ml

CBD kapky a dávkování?

V případě denní únavy se většina shoduje, že nejlepší je užít menší množství kapek už brzy po probuzení. Často se pak objevují pocity jasnějšího myšlení a větší energie. V případě, že se během dne dostaví záchvat únavy nebo nějaká stresová situace, je možné aplikování CBD kapek opakovat.

Pokud trpíte nespavostí, je dobré si dát několik kapek CBD přibližně 60–120 minut před usnutím pro zklidnění vaší mysli. Přesné dávkování pro konkrétní osobu není jednoduché jasně určit, protože záleží na mnoha individuálních faktorech, jako je druh a úroveň vašich potíží, tělesná hmotnost, nebo věk. Obecně však vždy platí zlaté pravidlo: Začít s nízkým množstvím (třeba jen jednou kapkou) a v případě potřeby postupně dávku navyšovat. Také je důležité mít na mysli, že plný efekt CBD se může rozvinout až po určité době. Pokud tedy chceme dosáhnout co nejlepšího výsledku, mělo by být CBD užíváno pravidelně.

Podobný účinek jako CBD kapky mohou mít i CBD gelové kapsle, avšak se zpožděným účinkem.

 

Zpět do obchodu